ראשי      אודותיי      הטיפולים      שאלות ותשובות      מאמרים      ייעוץ והרצאות      מטופלים כותבים      צור קשר
רפואה משלימה

C:\Users\Sharon\Pictures\אתר 8.09\ענת 015.jpg

C:\Users\Sharon\Pictures\אתר 8.09\IMG_1615.JPG

שרון משלב ידע מתחום האנטומיה והרפואה המערבית עם שיטות טיפול מהרפואה המשלימה, כגון:

דיקור סיני מסורתי, טיפול במוקסה וכוסות רוח, רפלקסולוגיה, שמנים אתרים, עיסוי תינוקות, אקופרסורה, אוסטיאופתיה  (Cranio-sacral therapy).

דיקור סיני

הרפואה הסינית מתייחסת למחלה כאל מצב של חוסר הרמוניה בגוף עקב עודף או חסר אנרגטי.
על פי תפיסה זו קיימים מרידיאנים, ערוצי אנרגיה, אשר תפקידם להעביר דם ואנרגיה ממקום למקום ולשפר זרימה עצבית.
כל מרידיאן מתקשר לאיבר פנימי כגון: כבד, טחול, ריאות, כליות ועוד, ללא קשר למיקומם האנטומי של האיברים.

הדיקור במחטים גורם לגירוי עצבי ומסייע לפתיחה של חסימות אנרגיה או לסילוק עודף אנרגיה, ובכך לטיפול בגורם הבעיה. ניתן לגרות את אותן הנקודות על ידי לחיצה ידנית (אקופרסורה), בעיקר בטיפול בתינוקות ובאנשים החוששים מדיקור.

הדיקור ניתן כטיפול תומך לפיזיוטרפיה או כטיפול בלעדי:

·       כאבים ותופעות טרום ובעת מחזור

·       כאבי צוואר וראש

·       כאבי גב המלווים בהקרנה לרגל (סיאטיקה)

·     כאבי מפרקים (ברך, כתף ועוד)  ושרירים

·     דלקות בגידים

·     פציאליס שיתוק הפנים

·     בעיות עיכול

·     בעיות גניקולוגיה ופריון

·      מתח נפשי ונדודי שינה

כוסות רוח

טיפול בכוסות רוח מתאים למצבי התקררות, כאבים והתכווצות שרירים כתוצאה מהתקררות ומתח, בעיות אסטמה. הכאב במקום נוצר עקב חסימת של דם ואנרגיה. הואקום שנוצר תחת הכוס גורם לשחרור החסימה, האצת זרימת הדם, מקומית. לעתים ניתן לשלב הקזת דם עם הטיפול בכוסות רוח.

טיפול במוקסה

מוקסיבציה הינו תהליך חימום לרוב לא ישיר או ישיר מעל פני העור הנעשה באמצעות סיגר פחמי או מצמח הלענה. מטרת הטיפול: חיזוק האנרגיה או פיזורה בהתאם לבעיה. מתאים לטיפול בכאבי גב תחתון, השתנה מרובה בלילה, שלשולים, בעיות פריון, דימום שלא פוסק בעת מחזור ועוד.

עיסוי רפואי

·       מטרות העיסוי: שחרור שרירים מכווצים, הורדת נפיחות בבצקות, הפחתת כאבים במצבים דלקתיים וטראומתיים.

·        משתלב בטיפול עם שיקום פגיעות ספורט.

אוסטיאופתיה (Cranio-sacral therapy)

ב-1970 ד"ר ג'ון אפלדג'ר הבחין במהלך ניתוח בצוואר בקצב ריתמי של תנועת הדורה, הקרום העוטף את חוט השדרה. אפלדג'ר הסיק מכך שעצמות הגולגולת נעות בזכות תנועתיות הפשיה (קרומים, רקמות החיבור העוטפים גם את חוט השדרה והמוח) המשפיעה על קצב המילוי וההתרוקנות של הנוזל העוטף את המוח וחוט השדרה.

מטרת הטיפול באיזון הקרניו-סקרלי היא לאפשר את תנועתיות הפשיה על ידי מגע עדין על עצמות הגולגולת עמוד השדרה וכפות הרגליים.

הטיפול מתאים לכל בעיה בעמוד השדרה, כמו למשל לאחר חבלת צליפת שוט בתאונת דרכים , כאשר ישנה רגישות רבה למגע בצוואר ובעמוד השדרה ומסביבו, בכאבי ראש, במצבי מתח נפשי וגופני.  כמו כן מתאים הטיפול לתינוקות הסובלים מכאבים או חוסר מנוחה, ילדים היפראקטיבים.

רפלקסולוגיה

רפלקסולוגיה משמשת לאבחון ולטיפול בבעיות פיזיות ונפשיות. כף הרגל מספקת מידע אבחנתי לגבי מערכת השרירים והשלד, מערכת הדם , מערכת העצבים, מערכת הנשימה. ניתן לשלב את הטיפול ברפלקסולוגיה בילדים ומבוגרים בבעיות שכיחות כגון: כאבי צוואר וגב תחתון, כאבי ראש, בעיות בדרכי הנשימה, כאבי בטן.

עיסוי והתעמלות לתינוקות

העיסוי משפיע על מערכת התנועה, על גמישות השרירים והמפרקים. מסייע לשיפור זרימת הדם לשרירים ולאיברים הפנימיים ולחילוף החומרים. העיסוי מתאים למניעת בעיות וטיפול בבעיות נשימה, עיכול ועיכוב התפתחותי. בעיסוי נעשה שימוש בשמנים ארומתיים לצורך טיפול במצבים שונים, כגון: הצטננות, קשיי עיכול וגזים, הרגעה.

godaddy hit counter